آموزش برنامه نویسی نوجوانان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان: نکات عالی و ابزارهای رایگان

یادگیری کدنویسی امروز از همیشه آسان تر است! در اینجا تعدادی از ابزارهای آنلاین را آورده ایم آموزش برنامه نویسی نوجوانان که برای آموزش نحوه کدگذاری به روشی سرگرم کننده به کودکان طراحی شده اند. این ابزار برای تمرین در خانه کاملاً رایگان است! خوش بگذره!

 

MIT APP INVENTOR

MIT App Inventor (همانطور که از نامش پیداست) توسط MIT (موسسه فناوری ماساچوست) ساخته شده است. این امکان را برای کودکان فراهم می کند تا با استفاده از زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک ، برنامه های خود را بسازند. این پیشنهاد کاملاً رایگان است و افراد مبتدی می توانند به بسیاری از دستورالعمل ها برای شروع کار دسترسی پیدا کنند (همه این موارد فقط به زبان انگلیسی موجود است). با کمک یکی از دستورالعمل ها ، به عنوان مثال می توانید یک برنامه ساده بسازید که به محض کلیک بر روی زنبور عسل ، یک وزوز را پخش می کند. بنابراین شما بدون اینکه کاملاً تحت فشار باشید قدم به قدم با برنامه ها آشنا می شوید. با این وجود پس از ورود به سیستم ، ابتدا کمی خسته می شوید زیرا به جای دریافت مطالب مبتدی ، مستقیماً به صفحه پروژه می آیید. برای این کار باید به "راهنما" در منوی بالا بروید و سپس به "مشاهده یک فیلم آموزشی مبتدی برای شروع" بروید. اینجا به کنار می رود.

 

CODE.ORG

Code.org به ویژه با "ساعت کد" شناخته می شود. کودکان می توانند آموزش های یک ساعته را انجام دهند که اصول برنامه نویسی را بدون هیچ گونه ثبت نامی به آنها می آموزد. "ساعت کد" بسیار متنوع است و معمولاً برای کودکان بسیار سرگرم کننده است. به عنوان مثال با استفاده از StarWars ، Anna و Elsa ، Minecraft یا Snoopy ، کودکان می توانند در طی یک ساعت احساس خوبی از برنامه سازی داشته باشند. اما Code.org چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. این برنامه می تواند به همه کودکان امکان دسترسی به برنامه نویسی را بدهد و بنابراین به ویژه در مدارس و سازمان ها یک برنامه درسی برای ادغام برنامه نویسی در زندگی روزمره مدرسه ارائه می دهد. برای صفحه "ساعت کد" در آلمان کلیک کنید.

 

CODEACADEMY

حتی اگر CodeAcademy مطمئناً موردی برای کودکان بزرگتر / بزرگسالان باشد ، ایرانیان سایبر کودکان کم سن و سالی که علاقه مند به کسب بهتر زبان برنامه نویسی خاص هستند نیز می توانند به CodeAcademy بازگردند. شما باید در سیستم عامل ثبت نام کنید و سپس به دوره های مختلف در زبانهای برنامه نویسی معمول مانند HTML & CSS ، Python ، JavaScript ، Java ، SQL و غیره دسترسی رایگان داشته باشید. متأسفانه ، CodeAcademy فقط به زبان انگلیسی است. اینجا شما به کنار می آیید.

 

KHAN ACADEMY

سایت عالی دیگر ، آکادمی خان است. در اینجا نیز می توانید برنامه نویسی را به صورت رایگان یاد بگیرید. اما برای دسترسی به دوره ها ابتدا باید به صورت رایگان ثبت نام کنید. این دوره ها شامل توضیحات بسیار خوبی هستند و سپس آنچه را که برای خود آموخته اید امتحان می کنید. زبان های برنامه نویسی ارائه شده ، از جمله دیگر ، HTML ، CSS ، JavaScript و SQL است. KhanAcademy فقط در مورد یادگیری برنامه نویسی به صورت رایگان نیست ، بلکه این سایت پیشنهادهای رایگان زیادی را برای دانش آموزان ارائه می دهد ، به عنوان مثال برای یادگیری ریاضیات یا علوم این راه رسیدن به این سایت عالی است.

 

https://www.tech4girls.de/programmieren-fuer-kinder

 




:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 1016
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: